Omdat escape rooms razend populair zijn, is een escape experience de perfecte investering voor attractieparken en dierenparken die met de tijd mee willen gaan. Laat je een escape room bouwen dan ziet het wensenlijstje er heel anders uit dan die van de traditionele escape room. De grootste verschillen zijn natuurlijk de capaciteit en het gemak in operations.
Laat je een escape room attractie maken dan is operationeel gemak natuurlijk ontzettend belangrijk. Zo’n escaperoom moet een hoge bezoekerscapaciteit aankunnen met minimale operationele druk. Dit doen we onder andere door escape room ervaringen volledig te automatiseren, zodat spelonderdelen en het resetten werken zonder menselijke inspanning.
Escape Rooms met hoge capaciteit
Een traditionele escape room zit op een gemiddelde capaciteit van maximaal 6 personen per uur.
Deze capaciteit kan enorm worden vergroot op de volgende manieren:
Parallelle verhaallijnen
Meer spelersgroepen doorlopen gelijktijdig het avontuur. Door meerdere verhaallijnen gelijktijdig te laten spelen, kunnen we grotere groepen dezelfde ervaring gelijktijdig laten spelen. Iedere groep kan bestaan uit 7 a 8 spelers waardoor je met meerdere lijnen de capaciteit enorm kan verhogen
Doorloopstructuur
Een volledig zelfresettende ervaring met doorloopstructuur. Door een ervaring volledig zelfsresettend te maken, kunnen meerdere groepen dezelfde ervaring gelijktijdig spelen. Wanneer groep één op éénderde van de ervaring, kan de volgende groep al starten.
Kortere ervaring, hogere doorstroom
Op locaties met grote bezoekersaantallen is de doorlooptijd essentiëel. Daardoor kan het interessant zijn om de speelduur te verkorten en een hogere doorloop te faciliteren. Daarbij houden we rekening met een zo laag mogelijke operationele druk tussen de groepen.
Benieuwd naar de mogelijkheden of de laatste trends?
Bel Raymond op +31 (0) 6 1466 1611
Uitgelichte attracties
Met ons gepassioneerde team werken we graag aan innovatieve escape attracties, met een hoge focus op totaalbeleving. We ontwerpen en ontwikkelen met ervaren partijen zodat we een ervaring neer kunnen zetten die nooit inlevert op spelerscapaciteit en operationeel gamak.
Wildlands Adventure Zoo:
Rhino Rescue
- Client: Wildlands Adventure Zoo
- Capaciteit: 32 bezoekers per uur
- Operations: 1 Personeelslid
- Uitgangspunten: High-end ervaring voor grotere groepen
- Onze rol: Project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Voor Wildlands Adventure Zoo in Emmen ontwikkelden we een unieke escape attractie voor middelbare scholieren en familiegroepen. Wildlands wou graag een high-end escape attractie die werelwijd uniek is waarin 16 bezoekers per half uur gelijktijdig kunnen spelen. Beleving en interactiviteit moesten centraal staan bij de ervaring. Deze wensen hebben we vertaald naar een ervaring waarin we een volledig Afrikaans stropersdorp na hebben gebouwd. Wildlands Adventure Zoo heeft voor Gloeidraad gekozen omdat ze graag het volledige project uit handen wilden geven en het project op een hoog kwaliteitsniveau neer wilden zetten. Zowel wij als ook Wildlands zijn enorm tevreden met de samenwerking en het eindresultaat.
9 Rooms escape-attractie
- Clients: Oa. TheStart, Du Monde
- Capaciteit: 12 bezoekers per uur
- Operations: 1 Personeelslid
- Uitgangspunten: High-end zelfresettende ervaring
- Onze rol: Project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Op meerdere locaties in Nederland en België hebben we deze volledig zelf resettende escape room ervaring gerealiseerd. In deze escape ervaring kunnen meerder teams gelijktijdig spelen, zodat we de capaciteit direct kunnen verhogen. De eerste ervaringen versies zijn ontwikkeld op een beperkt oppervlakte van +/-100m2, waardoor er per groep 5 spelers kunnen spelen. Deze groepsgrootte kan uiteraard met meer vierkante meter verder worden opgeschaald. Ander origineel aspect van 9Rooms is dat 9Rooms negen verschillende kamers heeft in negen compleet verschillende thema’s.Spelers kunnen van een barbiekamer naar een horror-tandarts praktijk naar een maya tempel gaan, niets is te gek. Iedere ruimte heeft een eigen challenge, waar de spelers 9 minuten de tijd voor hebben. Ongeacht of ze het halen of niet gaan de spelersgroepen altijd door naar de volgende ruimte.
Pandemicure
- Client: Anthony Cranes
- Capaciteit: 18 bezoekers per uur
- Operations: 2 Personeelsleden
- Uitgangspunten: High-end escape attractie voor grotere groepen
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Voor Anthony Cranes in België ontwikkelden we een bijzondere attractie voor grotere groepen. De groep wordt opgesplitst in één groep van 12 personen die de lucht in gaat en een andere groep van 6 personen die gelijkvloers blijven. Tijdens deze unieke ervaring – die zomaar een proef uit ‘Wie is de Mol’ had kunnen zijn – probeert de groep een remedie voor een virus te ontwikkelen. Het team die de lucht in gaan doen zogenaamd luchtmetingen, terwijl het team die gelijkvloers blijft de remedie gaan ontwikkelen. Tijdens de ervaring gebruiken we de uitdagende factor – de afstand tussen de twee groepen – in ons voordeel door de spelers met elkaar te laten communiceren met non-verbale communicatie. Door bijvoorbeeld tonnen in een bepaalde volgorde te leggen, door met vlaggen kloksgewijs te zwaaien of met touwen grote symbolen uit te laten beelden.