Het is in deze tijd ideaal om een escape room te laten ontwikkelen voor een beurs, evenement, museum of een educatief doeleinde. Met deze locaties is het natuurlijk belangrijk om een escape game aan te kunnen bieden die speelbaar is voor een brede doelgroep.
Veel klanten van deze sectoren hebben eerder door ons een escape room laten bouwen. Naast een hele gave beleving voor congres TEDX, ontwikkelden we een leerzame escape room voor basisschool leerlingen, een educatieve escape room voor een dierentuin, en een pop-up beleving voor de Universiteit van Leiden om mensen in aanraking te laten komen met wetenschap, een quizgame over duurzaamheid.
Escape Rooms voor Events
In Musea wil je graag dat een escape room ervaring een hoge capaciteit aan kan en natuurlijk dat alle onderdelen in de escape room zelf-resettend zijn, zodat de escape room de hele dag door een breed publiek gespeeld kan worden.
Capaciteit
Specifiek voor beurzen en congressen is het belangrijk dat de capaciteit enorm groot is, zodat een dergelijke ervaring speelbaar is voor groepen van tussen de 25 en 500 spelers, die ideaal gezien gelijktijdig kunnen spelen.
Educatief component
Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om te zorgen dat de deelnemers door de escape experience spelenderwijs in aanraking komen met een educatief component.
Memorabel
Het is immers belangrijk dat zo’n escape room niet alleen leuk is, maar de deelnemers ook nog eens iets mee kan geven, wat de deelnemers nooit meer zullen vergeten.
Advies nodig? Vraag gerust naar de laatste trends
Bel Raymond op +31 (0) 6 1466 1611
Uitgelichte projectcasussen events & musea
Veel nieuwe en bestaande escape room ondernemers kloppen bij ons aan met verschillende vraagstukken bij het laten bouwen van een escape room. Wel hebben alle aanvragen doorgaans een gemene deler: Iedereen heeft behoefte aan iets anders, iets unieks en iets wat een ‘wauw’ geeft. Hieronder nemen we je mee in de manier waarop we deze vraagstukken hebben vertaald naar concrete projecten
Wildlands Adventure Zoo:
Rhino Rescue
- Client: Wildlands Adventure Zoo
- Doelgroep: Middelbare scholieren (12 – 16 jaar) en familiegroepen
- Uitgangspunten: Educatief karkater: de deelnemers moeten iets leren over stroperij
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Voor Wildlands Adventure Zoo in Emmen ontwikkelden we een educatieve escape room voor middelbare scholieren. In deze ervaring waarin we een volledig stropersdorp hebben nagebouwd leren de deelnemers iets over stroperij: Wat is het? Wat is de impact? En waarom gebeurt het? Wildlands Adventure Zoo heeft voor Gloeidraad gekozen omdat ze graag het volledige project uit handen wilden geven en het project op een hoog kwaliteitsniveau neer wilden zetten. Zowel wij als ook Wildlands zijn enorm tevreden met de samenwerking en het eindresultaat.
Universiteit Leiden: Pop-up
Science Experience
- Client: Universiteit Leiden
- Doelgroep: Familiegroepen
- Uitgangspunten: Educatief karkater: Deelnemers enthousiasmeren over het thema ‘Wetenschap’
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Universiteit Leiden liet door ons een portable escape room ervaring ontwikkelen om een breed publiek te enthousiasmeren over het thema ‘Wetenschap’. Het moest een pop-up ervaring worden die gemakkelijk op verschillende locaties neer te zetten worden en er moesten tot 10 spelers gelijktijdig kunnen spelen. Daarnaast was het een wens om er een wow-ervaring van te maken. Deze opdracht hebben we tijdens de erg leuke en leerzame samenwerking met de Universiteit vertaald naar een bijzondere pop-up ervaring die bestaat uit houten ‘Mystery boxes’ met verschillende puzzel-uitdagingen aan verschillende zijden. Om het geheel spannend te maken en een wow-effect te geven is een op maat gemaakte spannende sound-track gecomponeerd en zweeft(!) een oud document in één van de kisten.
Technische Unie: Duurzaamheidsquiz
- Client: Technische Unie
- Doelgroep: Technici en installateurs
- Uitgangspunten: Deelnemers iets leren over duurzaamheid in de technische wereld
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Jaarlijks organiseert de Technische Unie een rondvarende beurs op een schip die heel Nederland doorvaart: de TU-Boot. Naast het laten bouwen van een escape room, vroegen ze ons om een interactieve ervaring te ontwikkelen die de deelnemers op het schip konden doen. De activiteit moest leerzaam zijn, leuk zijn en een hoge capaciteit aankunnen. Deze wensen hebben we vertaald naar een leuke duurzaamheidsquiz, waar drie spelers gelijktijdig meedoen in een spelshow die maximaal 8 minuten per groep duurt. Tijdens de dag werd er ontzettend goed gereageerd op de ervaring.