Bij het laten maken van een unieke marketingcampagne is niets zo belangrijk als positieve exposure: Nieuwe en bestaande klanten op een originele manier kennis laten maken met een product, dienst of idee. Omdat er ondertussen weinig mensen zijn die nog niet weten hoe leuk het is om een escape room te spelen, is het daardoor een perfecte tool.
Wij denken graag mee in het vormgeven van een functionele en bijzondere campagne. Doordat we erg veel ervaring hebben met het ontwikkelen van escape rooms, quiz-ervaringen en spel-ervaringen voor marketingcampagnes, weten we als geen ander hoe we sollicitanten kunnen werven of brand-awareness kunnen creëren.
Escape Rooms voor marketing campagnes
Ben jij niet bang om buiten de gebaande paden te treden en overweeg je een escape room te laten ontwikkelen voor een marketingcampagne, wervingscampagne of brand-awareness campagne? Wij hielpen verschillende brands met de realisatie van unieke campagnes voor uiteenlopende doelen.
Bereik
Bij eerdere escape room marketingcampagnes zagen we wat de impact was van deze ervaringen. Goed voorbeeld was de personeelswervervingscampagne van PwC: Doorgaans ontvingen ze een opgavepercentage van 5%, bij de escape room was dit 67%!
Authenticiteit
Spel-gedreven ervaringen passen helemaal bij de tijd van nu. Laat je dus een escape room of quiz-ervaring ontwikkelen, dan laat je zien dat je met de tijd meegaat, durft en niet bang bent om iets anders te doen dan anderen. En daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om mensen positief te verrassen!
Verplaatsbaarheid
Als je een escape room in wilt zetten op verschillende locaties, dan is het belangrijk dat deze gemakkelijk verplaatsbaar is en eenvoudig en snel om op te zetten. De fysieke elementen moeten verrijdbaar zijn, kunnen werken op verschillende stroompunten, maar mogen nooit inleveren op de ‘wow-factor’.
Maken we binnenkort samen een unieke campagne?
Bel Raymond op +31 (0) 6 1466 1611
Uitgelichte Escape Room Campagnes
Veel bedrijven en klopten eerder bij ons aan met verschillende vraagstukken. Met onze campagnes vertalen we jullie ideeën naar een werkbaar concept, waarbij resultaat en totaalbeleving centraal staan. Hieronder lichten we een aantal succesvolle campagnes uit.
Sanquin
- Client: Sanquin bloedbank
- Doel: ICT-ers werven en donors werven.
- Eigenschappen: Verplaatsbaar
- Onze rol: Ontwikkeling volledige ervaring
Sanquin verzorgt de bloedvoorziening in Nederland. Omdat ICT een enorm belangrijke rol speelt in de data-analyses, tranport en voorziening en er een groot tekort is aan ICT-ers, was het belangrijk dat zij meer kwalitatieve kandidaten konden werven. Daarnaast blijft het onverminderd belangrijk, dat Sanquin bloeddonors blijft werven.
Wij hielpen Sanquin met het vertalen van deze uitdagingen naar een verplaatsbare, unieke escape ervaring. De ervaring kan gemakkelijk op twee modussen worden gezet: Voor het werven van ICT-ers of werving van donors.
Benieuwd naar het eindresultaat? Check hier de video!
TU-Boot Bunker
- Client: Technische Unie
- Doel: Bezoekers kennis te laten maken met producten
- Uitgangspunten: Vaste escape room voor brand-awareness
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige ervaring
Jaarlijks organiseert de Technische Unie een rondvarende beurs op een schip die heel Nederland doorvaart: de TU-Boot. Eén van de grootste uitdagingen op de boot is om mensen niet alleen te informeren over nieuwe producten, maar om de hele dag tot een ware beleving te maken, iets wat bezoekers écht bijblijft.
Dit vraagstuk hebben wij vertaald naar een bijzondere escape room die de deelnemers op het schip konden doen. De escape room moest leerzaam zijn, leuk zijn en een hoge capaciteit aankunnen. Deze wensen hebben we vertaald naar een unieke escpae room waar zes spelers per kwartier een poging doen om te ontsnappen uit een oude bunker.
Defensie City Game
- Client: Ministerie van Defensie
- Doel: Mensen te interesseren om te komen werken bij Defensie
- Eigenschappen: Pop-up City game, te spelen in iedere stad
- Onze rol: Ontwikkeling volledige ervaring
Het is geen geheim dat Defensie al jaren voor de uitdaging staat om voldoende kwalitatieve werknemers te werven. Het wervingsproces vind plaats op verschillende plaatsen, verspreid over heel Nederland. Daarom was het erg belangrijk om een ervaring te maken die speelbaar was op verschillende locaties, gemakkelijk was om op te zetten en waarvan de spelerscapaciteit gemakkelijk kon worden opgeschaald.
Wij ontwierpen een city game, die gebruikt maakt van tablets en een koffer, waarin middelbare scholieren en MBO-ers kennis kunnen maken met het werken bij Defensie en wat ze kunnen verwachten. De ervaring kan op locatie worden gespeeld en is volledig geautomatiseerd.