Dat escape rooms veel meer kunnen doen dan enkel entertainment hebben we mogen ontdekken door de grote range escape rooms die we hebben mogen ontwikkelen. Veel bedrijven lieten door ons een escape room bouwen voor bijvoorbeeld HRM, Recruitment en Onboarding van personeel. Bij zo’n escape room is het niet alleen belangrijk dat de escape room leuk is, maar het faciliteert een onderliggend doel.
Daarnaast weten we hoe prettig het kan zijn om zo’n traject volledig uit handen te kunnen geven om er voor te zorgen dat alles in het traject – van begin concept tot eindoplevering – zorgeloos verloopt. Verder wil je natuurlijk ook iets wat alle spelers kan betoveren en helemaal mee kan nemen in een totaalbeleving, waar iedereen in het bedrijf of de organisatie nog lang over na zal praten.
Escape Rooms voor HR, Recruitment & Onboarding
—
Behavioral design
Door onze brede ervaring met ‘ Behavioral Design’ , ook wel gedragsontwerp in combinatie met samenwerkingen met professoren weten we als geen ander hoe we er voor moeten zorgen dat een escape room effectief en functioneel is.
Doorloopstructuur
Een volledig zelfresettende ervaring met doorloopstructuur. Door een ervaring volledig zelfsresettend te maken, kunnen meerdere groepen dezelfde ervaring gelijktijdig spelen. Wanneer groep één op éénderde van de ervaring, kan de volgende groep al starten.
Combinatie
Een combinatie van de opties. Door meerdere avontuur-lijnen uit te zetten die volledig zelf-resettend zijn, kan de capaciteit nog verder worden opgeschaald
Advies nodig? Vraag gerust naar de laatste trends
Bel Raymond op +31 (0) 6 1466 1611
Uitgelichte HR, recruitment & onboarding escape rooms
Veel nieuwe en bestaande escape room ondernemers kloppen bij ons aan met verschillende vraagstukken bij het laten bouwen van een escape room. Wel hebben alle aanvragen doorgaans een gemene deler: Iedereen heeft behoefte aan iets anders, iets unieks en iets wat een ‘wauw’ geeft. Hieronder nemen we je mee in de manier waarop we deze vraagstukken hebben vertaald naar concrete projecten
The Nightshop @
bol.com
- Client: Bol.com en Ahold Delhaize
- Doelgroep: Primair: Alle werknemers van Bol.com en secundair werknemers van additionele Ahold concerns
- Uitgangspunten: Team beter laten samenwerken en onderlinge banden versterken
- Onze rol: Overkoepelend project management en ontwerp/ontwikkeling van de volledige spel-ervaring
Voor Bol.com en Ahold Delhaize ontwikkelden we samen met de Universiteit van Amsterdam een applied escape room de werknemers van de concerns. Tijdens deze escape room(s) betreden maximaal 10(!) deelnemers een mysterieuze vervallen nachtwinkel, waar de teams goed moeten samenwerken om de escape room tot een goed einde te brengen. Deze escape room is ontwikkeld in samenwerking met twee prorfessoren en is jarenlang ingezet als onderdeel van een meerstappig interventie programma om er voor te zorgen we de werknemres door het spelen van de escape room tools geven om meer uit zichzelf en meer uit hun team te halen. De escape rooms is een groot succes geweest:
The order of
the Yellow Ties
- Client: PricewaterhouseCoopers
- Doelgroep: Werknemers in alle lagen van het bedrijf
- Uitgangspunten: Recruitment assessments en HRM
- Onze rol: Ontwerp/ontwikkeling van de spel-ervaring
Voor PricewaterhouseCoopers ontwikkelden we een bijzondere escape room, waar in totaal 16 spelers gelijktijdig een escape room deden. De spelers werden opgesplitst in vier groepen die ieder een ruimte betraden. Deze escape room is ontwikkeld met een tweeledige doelstelling: Als assessment tool in het recruitment traject (om te assesseren op samenwerkend vermogen en leiderschap) en als team building oefening, waar de teams beter van moeten samenwerken. Dit laatste werd binnen PwC organisatiebreed uitgerold als vrijwilllige team building oefening. Dit bleek een enorm succes te zijn, aangezien deze vrijwillige team buildings een gemiddelde opgavepercentage hebben van 5%, maar deze escape room de 67%(!) heeft bereikt. Deze cijfers bevestigen de intrensieke motivatie die een escape room kan opleveren in een dergelijke context.
Section 39, Online
Escape Room
- Client: Gloeidraad eigen productie
- Doelgroep: Bedrijfsgroepen, collega’s
- Uitgangspunten: Team beter laten samenwerken
- Onze rol: Ontwikkeling volledige ervaring
Section 39 is een online escape room, ontwikkeld om teams beter te laten samenwerken. Meer dan 700 mensen van verschillende bedrijven hebben deze ervaring gespeeld. De capaciteit van deze online team building ervaring ligt tussen de 4 en 400 spelers die gelijktijdig kunnen spelen. Het ontwerp is gebaseerd op een wetenschappelijke methodologie van de Universiteit van Amsterdam die er voor zorgt dat de spelers op lange termijn beter leren samenwerken. Veel bedrijven zoals Bol.com, Rabobank en de Gemeente Amsterdam hebben de online escape room geboekt als team building tool en bedrijven als Flow Traders gebruikten het als onderdeel van verschillende Onboardings-events. Daarnaast is het natuurlijk ook vooral een hele leuke ervaring, waar de teams met veel plezier op afstand samen een leuke activiteit met elkaar kunnen ondernemen.